Polacy chętnie rozmawiają o witaminach w sieci. Najpopularniejsza witamina C – wypowiedzi o niej zebrały w ostatnim roku ponad 200 mln zasięgu
Polska marka suplementów diety premium sprawdziła, które witaminy były najczęściej przedmiotem rozmów internautów w ciągu ostatniego roku. Jak wynika z analizy OSAVI, w rozmowach w sieci najpopularniejsza była witamina C, na drugim miejscu znalazła się witamina D, a trzecia w rankingu okazała się być witamina A. Internauci najlepiej wyrażają się o witaminie E – ponad ⅓ wypowiedzi o niej ma wydźwięk pozytywny. Najchętniej o witaminach piszemy na portalach i Facebooku, co ciekawe częściej rozmawiają o nich kobiety. Z kolei mężczyźni więcej dyskutują o melatoninie, wzmianki te występują w kontekście problemów ze snem.
Analizy
2022-08-22, 11:45
Co trzecia firma w branży suplementów diety jest w bardzo dobrej kondycji finansowej
Ponad 70 proc. podmiotów z branży suplementów diety jest w dobrej sytuacji finansowej. W sektorze w ubiegłym półroczu odnotowano wzrost liczby zarejestrowanych firm o blisko 0,4 proc., mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego. Odsetek zawieszonych działalności w pierwszej połowie 2022 roku jest proporcjonalny do ubiegłego roku. OSAVI przedstawia podsumowanie pierwszego półrocza w branży suplementów diety.
Analizy
2022-07-21, 12:10
Ranking popularności składników mineralnych wśród polskich internautów – na czele magnez z zasięgiem 53 mln
Magnez z zasięgiem wzmianek ponad 53 mln zajmuje pierwsze miejsce w rankingu popularności składników mineralnych. Użytkownicy Internetu najchętniej rozmawiają o nich na portalach i Facebooku, a także na blogach, Twitterze i forach. Zestawienie przygotowane przez OSAVI wskazuje, że większość wypowiedzi należy do kobiet, a najbardziej aktywnym autorem jest Ewa Chodakowska. Najpopularniejszymi miesiącami do rozmów o składnikach mineralnych okazały się styczeń i marzec.
Analizy
2022-06-21, 09:10
Największy wzrost liczby producentów suplementów diety od 5 lat – prawie co 20. firma jest nowa. Podsumowanie branży 2021
Liczba producentów suplementów diety w 2021 roku wzrosła o 4,4 proc., co stanowi najwyższy wzrost tego segmentu na przestrzeni ostatnich pięciu lat. W tym samym okresie liczba hurtowni z suplementami diety rosła średnio w tempie 2,8 proc., a największy wzrost, na poziomie 4,9 proc., odnotowano w roku 2020. Detaliczny rynek punktów prowadzących ich sprzedaż w ciągu ostatnich trzech lat zmniejszał się średnio o 0,9 proc. Na rynku jest blisko 30 tys. podmiotów związanych z produkcją i sprzedażą suplementów diety.
Analizy
2022-02-23, 10:20